(door Liliane Waanders)
erwijl ik naar Harkaitz Cano zat te luisteren tijdens zijn Craft Talk – Poetry, Art, Catharsis – moest ik toch weer aan Kenneth Goldsmith denken. Toen hem in het kader van zijn ideeën over uncreative writing voor de voeten geworpen werd dat digitalisering dodelijk is voor de literatuur, voorspelde hij dat dankzij Twitter het aforisme en de haiku zouden opleven.
Daar moest ik dus aan denken want Harkaitz Cano koos ervoor om zijn ideeën kort en krachtig te formuleren. Zo kort dat ze minder dan 140 leestekens lang zijn.
Harkaitz Cano tijdens zijn Craft Talk op Poetry International: ‘A very good soap-opera and a very bad poem are almost the same.’ #pifr
— Hanta (@Hanta_LitBlog) 14 juni 2015
Harkaitz Cano tijdens zijn Craft Talk op Poetry International: ‘A very good soap-opera and a very bad poem are almost the same.’ #pifr
— Hanta (@Hanta_LitBlog) 14 juni 2015
Harkaitz Cano deed mij weer denken aan Lev Rubinstein die er een gewoonte van maakte om de regels van zijn gedichten op afzonderlijke systeemkaartjes te schrijven.
Hoe dat precies in het verhaal past…